Za skrótem DOT na boku opony pojawia się ciąg kilkunastu znaków, w którym zakodowano informacje m.in. o fabryce produkującej daną oponę. Ostatnie 4 cyfry tego kodu znajdujące się najczęściej w owalu (a wygladające zazwyczaj jak doklejane) oznaczają datę produkcji opon. Składa się ona z czterech cyfr, z których dwie pierwsze oznaczają tydzień roku, a dwie pozostałe rok produkcji - np. 4112 oznacza 41 tydzień 2012 roku. Czasami jeszcze można trafić na oznaczenia 3-cyfrowe. W ich przypadku dwie pierwsze oznaczają tydzień, a trzecia rok - np. 289 to 28 tydzień 1999 roku.
Zbyt stare opony nie powinny być użytkowane ze względu na bezpieczeństwo podróżnych. Maksymalny wiek użytkowania opon w aucie osobowym powinien wynosić 10 lat niezależnie od stanu bieżnika - również w przypadku opon nigdy nieużywanych. Po około 5 latach guma zaczyna stopniowo zmieniać swoje parametry np. twardość. Wówczas własności jezdne zaczynają spadać, z każdym rokiem ok. 3-10%. Z tego względu po upływie 5 lat od daty produkcji należy kontrolować stan ogumienia bez względu na przebiegi (ewentualne zmiany starzeniowe).