Kierowca powinien posiadać samochód wyposażony w dobre opony o odpowiednio głębokim bieżniku. Opony z bieżnikiem płytszym niż 1,6 mm nie zapewniają bezpieczeństwa na mokrej drodze mimo, iż taka głębokość bieżnika jest wystarczająca wg przepisów o ruchu drogowym.
Aby opony zachowały pełną sprawność w przypadku opon letnich zaleca się ich wymianę przy 3 mm, a w przypadku zimowych przy 4 mm głębokości bieżnika.
Kolejnym ważnym czynnikiem jest prędkość - należy pamiętać o tym, by w czasie deszczu i jazdy po mokrej drodze zredukować ją do rozsądnego poziomu. Wiele zależy od warunków oraz umiejętności kierowcy. Przyjmuje się, że opona o właściwym ciśnieniu około 2 barów posiada teoretyczną granicę wystąpienia poślizgu przy prędkości 70km/h i tafli wody o głębokości 5-7 mm. Jeśli opona ma niższe ciśnienie np. 1 bara, to wartość prędkości obniża się do 50km/h. Jeśli opona posiada odpowiednie ciśnienie i ponadto jest jedną z tych o zaokrąglonym kształcie strefy kontaktu z podłożem, to prędkość pojazdu dla teoretycznego wystąpienia poślizgu wzrasta. Współczesne opony klasy High-Performance i Ultra HP mają dodatkowo wysokie rowki bieżnika, co pozwoliło podnieść prędkość powyżej 100km/h.