- 2014-11-25
- Justyna
Nieważne, czy jeździsz nietypowym krążownikiem szos, motocyklem w stylu Café Racer czy może jakimś nowocześniejszym modelem, powiemy Ci, jak utrzymać obiekt Twej dumy i radości w dobrej kondycji w okresie zimowego garażowania.
Napełnij bak
Jeszcze jedna przejażdżka — na stację benzynową. Bak wypełniony częściowo może spowodować korodowanie wnętrza, a rdza może zbierać się w paliwie, by potem przedostać się przez silnik w trakcie rozruchu. Inne wyjście to opróżnienie baku i staranne przepłukanie układu paliwowego odpowiednim środkiem.
Wymień lub spuść olej
W zależności od długości planowanego okresu garażowania motocykla, warto spuścić olej, aby zanieczyszczenie i brud pozostały po sezonie letnim nie mógł osiąść i zablokować ważnych części. W przypadku krótszych okresów garażowania warto wymienić olej na świeży przed odstawieniem pojazdu.
Wyjmij i naładuj akumulator
Na wszelki wypadek zrób zdjęcie akumulatora przed odłączeniem i wyjęciem, aby łatwiej było go podłączyć z powrotem latem. Po odłączeniu użyj prostownika dającego stabilny, niski dopływ prądu, aby akumulator pozostał naładowany przez całą nadchodzącą zimę. W dużym stopniu poprawi to kondycję akumulatora i wydłuży okres jego eksploatacji.
Wyczyść motocykl
Starannie wyczyść motocykl, aby błoto, zabrudzenia i wszelkie inne czynniki żrące nie miały szansy korodować karoserii ani ważnych części ruchomych. Nanieś szampon, spłucz, a następnie osusz motocykl szmatką z mikrofibry, aby nie pozostała na nim woda.
Zakryj tłumiki
Ponieważ paskudne robactwo uwielbia gnieździć się w rurze wydechowej oraz w innych zakamarkach i szparach, najlepiej zakryć je specjalnymi korkami albo owinąć plastikowymi torbami i gumkami. Warto również zastosować pokrowiec na motocykl.
Okryj motocykl
Nawet jeśli przechowujesz motocykl w garażu, pokrowiec będzie stanowić dodatkowy element ochrony. Zapewni on jego ochronę przed szkodliwymi czynnikami i zapobiegnie osadzaniu się pyłu na lakierze, dzięki czemu latem rumak będzie lśnić.
Podnieś motocykl
Pozostawienie motocykla na bocznej stójce na dłuższy czas może spowodować zniekształcenie opon. Warto postawić motocykl na środkowej stójce, zainwestować w osobny stojak albo po prostu unieść tylne koło i ustawić drewniane deski pod ramą motocykla.
Źródło: Bridgestone